در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

عبور کاربران همستر کامبت از مرز 150 میلیون نفر و درخواست برای ثبت در گینس

0 579

در دنیای فناوری رسیدن به 150 میلیون کاربر یک نقطه عطف منحصر به فرد به حساب می آید. تنها موفق ترین پلتفرم ها به این رکورد مهم دست می یابند و همستر کامبت (Hamster Kombat) یکی از آن پروژه های موفق است که در سال 2024 توانست به این رکورد برسد.

بازی پوکمون گو (Pokémon GO) یک بازی موبایل در سبک واقعیت افزوده است که شرکت آمریکایی نیانتیک آن را  در سال ۲۰۱۶ برای سیستم عامل های آی‌اواس و اندروید منتشر کرد. این بازی موفق شد در 33 روز به رکورد 150 میلیون کاربر برسد و توانست این رکورد را تا تابستان 2023 حفظ کند. اما پیام رسان تردز (Threads)، رقیب پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس، در تابستان همان سال تنها در 6 روز به این رکورد بزرگ دست یافت.

اپلیکیشن رسانه اجتماعی تردز سطح انتظارات را به طور قابل توجهی بالا برده است، اما بازی همستر کامبت که بر روی پیام رسان تلگرام راه اندازی شده، ادعا می کند که سومین اپلیکیشن سریع در تاریخ است که توانسته بیش از 150 میلیون کاربر را جذب کند.

همستر کامبت

سباستین بورگت، از بنیانگذاران سندباکس متاورس، گفت که رشد چشمگیر بازی های مبتنی بر تلگرام گواهی بر سرعت نوآوری است و بازی هایی مانند همستر کامبت در حال احیای مجدد رویکرد “بازی کن، درآمد کسب کن یا P2E” هستند. 

تیم سازنده بازی همستر آن را یک بازی ” کلیک کردنی” یا “ضربه زدنی” نمی داند، بلکه آن را “شبیه سازی مدیرعامل صرافی ارز رمزنگاری” توصیف می کند. این بازی با استفاده از قابلیت های مختلف بازی و رسانه اجتماعی پایگاه کاربر خود را در طول سه ماه به طور تصاعدی افزایش داده است.

هدف بازی همستر کسب بیشترین تعداد سکه یا امتیاز مجازی (چه از طریق کلیک کردن مداوم یا مدیریت استراتژیک) است. کاربران امیدوارند که در ازای وفاداری خود به این بازی، توکن های رایگان آن را در آینده پاداش بگیرند، درست مانند اتفاقی که برای پروژه نات‌کوین (NOT) افتاد.

محبوبیت این نوع بازی ها در تلگرام در حال افزایش بوده، چون آنها از پایگاه عظیم کاربر این پیام‌رسان استفاده می کنند تا تعداد کاربران خود را در مدت کوتاهی به طور قابل توجهی افزایش دهند.

درخواست برای ثبت کانال یوتیوب همستر در گینس

قابلیت های درون بازی همستر کامبت ارتباط مستقیمی با محتوای آن در یوتیوب و پلتفرم های رسانه اجتماعی دارد. در نتیجه، صفحه یوتیوب این بازی به تنهایی از تعداد مشترکین مستر بیست ( Mr Beast، پرمخاطب ترین کانال یوتیوب در جهان) پیشی گرفته است.

کانال یوتیوب همستر در یک هفته (به طور دقیق شش روز و 13 ساعت و 15 دقیقه) بیش از 10 میلیون مشترک را به دست آورده و تیم آن برای ثبت این رکورد در کتاب گینس درخواست داده است.

بازی همستر کامبت

یکی از کارشناسان یوتیوب گفت که بازی همستر کامبت در حال حاضر 11 دلار به ازای هر 1000 بازدید از کانال یوتیوب خود درآمد کسب می کند.

این کانال از آغاز به کار در 24 مه تا 26 ژوئن 473,709,858 بازدید را ثبت کرده و 5.2 میلیون دلار کسب کرده است. درآمد تبلیغات روزانه آن در چند روز اول 100 دلار بوده و در ماه گذشته جهش قابل توجهی داشته است.

براساس داده های “Social Blade”، کانال یوتیوب همستر در دو هفته گذشته به طور متوسط 21 میلیون بازدید در هر روز داشته است. این معادل 230000 دلار درآمد روزانه از تبلیغات در 14 روز گذشته است.

همستر کامبت چیست؟

کاربران در بازی همستر ابتدا صرافی خیالی خود را تعیین می کنند و مدیرعامل فرضی آن می شوند. سازوکار اصلی این بازی کلیک کردن است که در آن کاربر روی آواتار همستر در صفحه گوشی خود ضربه می زند تا سکه به دست بیاورد.

این روش سال هاست که وجود داشته، اما محبوبیت آن به واسطه بازی مشابهی به نام نات‌کوین (که کاربران آن به بیش از 35 میلیون نفر رسید) افزایش یافته است. نات‌کوین که در ژانویه 2024 راه اندازی شد، در نهایت ایردراپی انجام داد و توکن های NOT را به کاربران در ازای کلیک کردن پاداش داد. قیمت و ارزش بازار این توکن در حال حاضر به ترتیب 0.0144 دلار و 1.48 میلیارد دلار است.

همسترکامبت تنها روی سازوکار کلیک کردن متمرکز نیست. در حالی که این روش اصلی کسب سکه برای کاربران است، آنها باید امتیازات ذخیره شده (سکه های) خود را جهت خرید کارت های ارتقا برای صرافی های خود، مانند مجوزها در کشورهای جدید یا فهرست کردن جفت های معاملاتی جدید، خرج کنند. سطح آواتار کاربر با ارتقای صرافی وی افزایش می یابد.

رومانی آلیف، مدیر استراتژی در BDC Consulting و از کاربران همستر کامبت، می گوید استفاده از امتیازات ذخیره شده برای خرید کارت های ارتقا صرافی ها برای کاربران سودمندتر و موثرتر است.

کامبت

ارتقاء صرافی به کاربر این امکان را می دهد تا امتیازات یا سکه های درون بازی را بدون این که بازی کنند، به دست آوردند. سازوکار ضربه زدن نیز توسط یک کنتور انرژی قابل ارتقا محدود شده که پس از خالی شدن دوباره پر می شود؛ به این معنی که کاربر نمی تواند در تمام روز ضربه بزند یا ربات هایی را نصب کند که این کار را برایش انجام دهند.

ارتقاهای مختلف دارای سطوحی هستند که هزینه زیادی دارند .همه این ارتقاها سود ساعتی کاربر را افزایش می دهند و همستر کامبت به تازگی اعلام کرده که کاربران قبل از ایردراپ باید روی سود یا “Profit” تمرکز کنند.

با توجه به این که ارتقاء مستلزم خرج کردن مقدار زیادی سکه است، کاربران تشویق می شوند تا برای جمع آوری سکه ها در سریع ترین زمان ممکن، هر کاری را که می توانند انجام دهند. اینجاست که همستر کامبت ماموریت هایی را معرفی می کند که کاربران برای کسب امتیازات باید آنها را تکمیل کنند.

همستر

کاربران می توانند برخی از وظایف را، مانند دنبال کردن حساب همستر کامبت در پلتفرم ایکس، پیوستن به گروه تلگرامی بازی و تماشای فیلم در کانال رسمی این بازی در یوتیوب، از همان ابتدای بازی انجام دهند. کاربران برای تماشای هر فیلم در کانال یوتیوب 100000 سکه پاداش می گیرند که این به ارتقاء سریع سطوح و افزایش سود ساعتی کمک می کند. 

بازی همستر همچنین به کاربران برای دعوت از دوستان خود برای پیوستن به این بازی پاداش می دهد. این بازی تا 28 ژوئن بیش از 46.8 میلیون مشترک در تلگرام و 30.2 میلیون مشترک در یوتیوب داشت.

اشتراک گذاری رمز کارت ها به صورت روزانه

همستر کامبت این امکان را به کاربران می دهد تا برای ارتقاء صرافی خود، سکه های بیشتری را کسب کنند و این رویکرد پیامدهای جالبی برای بخش ارزهای رمزنگاری و جامعه این بازی در پی دارد.

کاربران می توانند با تماشای فیلم های خاص در کانال یوتیوب همستر کامبت، سکه های درون بازی را کسب کنند. محتوای فیلم های این کانال به دو بخش یادگیری و اخبار تقسیم شده  و موضوعات مهم را برای تازه واردان وب 3.0 ارائه می کند.

به گفته بورگت، این می تواند رویکرد بسیار مهمی برای جذب کاربران جدید و آموزش اصول وب 3.0، معاملات ارز رمزنگاری و فناوری بلاک چین به آنها باشد.

سایر ویژگی های جایگزین در بازی همستر کامبت به کاربران اجازه می دهند تا امتیازات بیشتری در بازی کسب کنند و در حال حاضر به ابزاری مناسب برای اعضای جامعه جهت ایجاد محتوای مشترک تبدیل شده اند. کارت های ترکیبی روزانه و رمزی دو ویژگی منحصر به فرد درون بازی هستند که میلیون ها امتیاز را به کاربران پاداش می دهند.

همستر کامبت

کاربران برای رمزهای روزانه باید با ضربه زدن روی کد مورس در صفحه نمایش خود، یک کد مخفی را با موفقیت وارد کنند تا میلیون ها امتیاز را کسب کنند. در ضمن، کاربران می توانند با خرید سه کارت ارتقاء در چالش روزانه، تا 5 میلیون امتیاز دریافت کنند. این کدها و کارت ها به صورت روزانه منتشر می شوند.

محتواهای آموزشی تولید شده توسط کاربران در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب و تیک تاک که از این کارت های ترکیبی روزانه رونمایی می کنند، برخی از محبوب ترین محتواهای همستر کامبت در هفته های اخیر بوده اند. چندین وب سایت نیز در حال ایجاد مقالات خبری روزانه و اشتراک گذاری کدها و رمزها به صورت روزانه هستند.

این نوع محتوا می تواند به ابزاری مناسب برای تولید کنندگان محتوا و وب سایت ها جهت کسب درآمد و در عین حال تقویت جامعه و ایجاد درآمد غیرفعال تبدیل شود.

ایردراپ همستر کامبت

موفقیت نات‌کوین را می توان اصلی ترین علت رشد بی سابقه کاربران بازی همستر کامبت دانست. توسعه دهندگان این بازی اعلام کرده اند که توکن آن بر روی بلاک چین تون (TON) راه اندازی خواهد شد، اما تاریخ ایردراپ این توکن را هنوز تعیین نکرده اند.

کاربران انتظار دارند که سودآوری ایردراپ همستر کامبت مشابه نات کوین باشد. کاربران همستر کامبت اکنون می توانند کیف پول تون تلگرام را متصل کنند و منوی درون بازی نشان می دهد که فهرست شدن توکن این بازی در حال انجام است. کاربران برای شرکت در ایردراپ باید وظایف خاصی را انجام دهند.

فیلم های منتشر شده از افراد مختلف که در حال بازی همستر هستند، نشان می دهد که بسیاری از کاربران امیدوارند که مدیرعامل همستر مبلغ درخور توجهی را بابت زمانی که آنها صرف کلیک کردن و ارتقای صرافی های خود کرده اند، پرداخت کند.

یات سیو (Yat Siu)، از بنیانگذاران Animoca Brands، می گوید که اگرچه احتمال کسب درآمد وجود دارد، این بازی ها همیشه منجر به درآمدهای بادآورده و تغییر دهنده زندگی نمی شوند. همچنین، این هدف اصلی چنین بازی هایی نیست. وی گفت:

من و خانواده ام نات کوین بازی کردیم. کمی با آن سرگرم شدیم و فکر می کنم حدود 10 دلار در ایردراپ به دست آوردیم. شاید وقت زیادی صرف آن نکردم، اما هدف کسب درآمد نبود، بلکه سرگرمی و تفریح بود.

سیو همچنین گفت که کاربران برای چنین بازی هایی مجبور نیستند پولی بپردازند، چون آنها کاملا رایگان هستند.

این سرگرمی و تفریح است و با سایر بازی ها فرق دارد. من این بازی را از جنبه بازاریابی و تبلیغات نگاه می کنم. اگر می خواهید برندی را تبلیغ کنید و پاداش بدهید (چه بازی باشد، چه همستر کامبت یا نات‌کوین)، نامشخص بودن مقدار پاداش می تواند آن را جذاب تر کند.

میلیون ها نفر بازی می کنند

اسکرین شات های به اشتراک گذاشته شده در 24 ژوئن در حساب کاربری همستر کامبت در پلتفرم ایکس نشان می دهند که این بازی روزانه حدود 185 میلیون کاربر دارد. این برآورد، فعالیت های ربات ها و حساب های تکراری را در نظر نمی گیرد.

ربات همستر

مجموعه ای از آموزش ها و منابع آنلاین وجود دارند که به کاربران کمک می کنند تا از ربات های کلیک خودکار برای کسب امتیازات استفاده کنند. ادعا شده که یک ربات کلیک خودکار قابل دانلود از 1000 حساب مختلف پشتیبانی می کند.

فروش حساب های همستر کامبت نیز می تواند جنبه دیگر کسب سود از این بازی باشد. برخی از حساب های موجود در پلتفرم فان‌پی (FunPay) به قیمت بیش از 1000 دلار در لیست فروش گذاشته شده اند. شمارشگر انرژی همستر کامبت تنها یکی از روش هایی است که کاربرانی را که می خواهند بازی را با ربات کلیک خودکار انجام دهند، محدود می کند.

به گفته اینال کاردان (رئیس بخش بازی در بنیاد تون)، تعیین تعداد فعلی ربات ها در بازی همستر کامبت “غیرممکن” است. این بازی بلاک چینی نسیت و همین تجزیه و تحلیل فعالیت های کاربران را دشوارتر می کند.

اما از روی سابقه ایجاد شده توسط نات‌کوین، می توان تعداد کاربران واقعی آن را تخمین زد. طبق اظهارات کاردان، برآوردهای مبتنی بر فعالیت های درون شبکه ای نشان می دهند که حداقل 50 درصد از 35 میلیون کاربر گزارش شده نات‌کوین، کاربران واقعی هستند. علاوه براین، بسیاری از کاربران تصمیم گرفتند توکن های خود را از طریق صرافی های متمرکز برداشت کنند که این می تواند عدد برآورد شده را تغییر دهد. کاردان گفت:

جذب بیش از 17 میلیون کاربر فعال و تایید شده از طریق مشارکت و فعالیت بازیکنان  یک دستاورد مهم و بی سابقه است.

جذب کاربران بیشتر به بلاک چین تون با همستر

پروژه نات‌کوین در ژانویه 2024 راه اندازی شد و راه را برای مینی اپلیکیشن های تلگرام هموار کرد. طبق داده های توکن ترمینال (Token Terminal)، از زمانی که این بازی کلیکی مورد توجه قرار گرفته، تعداد کاربران فعال روزانه شبکه تون از 16000 نفر به بیش از 60000 نفر در  6 ژوئن افزایش یافته است.

موفقیت همستر

موفقیت همستر کامبت می تواند میلیون ها نفر را جذب بلاک چین تون کند و به گفته کاردان، این می تواند تون را به شبکه “پیش فرض” برای بازی ها تبدیل کند. 

موفقیت این بازی به پروژه های اصلی تون کوین کمک کرد تا میلیون ها کاربر جدید را در سراسر جهان به دست آوردند و مینی اپلیکیشن های تلگرام در حال تبدیل شدن به یک گزینه بازاریابی مناسب برای آنها هستند.

منبع Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.