در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

حمله گسترده داستینگ به کیف پول های لایت کوین

0 1,637

گزارش های منتشر شده نشان می دهد کیف پول های لایت کوین توسط نوع جدیدی از حمله سایبری به نام “داستینگ” مورد حمله قرار گرفتند. این حمله بازار های لایت کوین را تحت تاثیر قرار نداده است. اما معامله گران و دارندگان ارز رمزنگاری باید از آن آگاه باشند.

لایت کوین تحت حمله داستینگ

در توییتر، اخبار جدیدی راجع به یک نوع حمله سایبری به کاربران لایت کوین منتشر شده است. بایننس آکادمی، پیش از این توییتی را با توضیحات کامل به این موضوع اختصاص داده بود.

بایننس دهم آگوست در توییتر نوشت:

تقریبا 5 ساعت قبل حمله داستینگ گسترده ای کاربران لایت کوین را هدف قرار داد.

در این لینک یکی از تراکنش ها آمده است: https://t.co/zgk9gPRNcU

در اینجا آنچه باید بدانید و اینکه چگونه از خود محافظت کنید، آمده است: https://t.co/KNVoQLwBUb

به طور خلاصه، هنگامی که کلاهبرداران سعی در شکستن حریم خصوصی تراکنش های یک ارز رمزنگاری دارند، حمله داستینگ رخ می دهد. سپس، مهاجمین تلاش می کنند تا فعالیت تراکنش های کیف پول ها را به منظور کشف هویت شخصی که مالک آنهاست، ردیابی کنند.

“داست” (dust: در فارسی به معنای گرد و غبار) به مقدار اندکی ارز رمزنگاری اطلاق می شود که اکثر کاربران آن را نادیده می گیرند. ممکن است چند صد ساتوشی به عنوان “داست” در نظر گرفته شود. این مبلغ آنقدر کوچک است که بیشتر افراد حتی متوجه آن نمی شوند. این فعالیت نیز در صرافی های رمزنگاری شایع است زیرا پس از انجام تراکنش ها، باقیمانده ارز در کیف پول ناچیز است و دیگر نمی توان آنها را استفاده یا انتقال داد.

در مورد بیت کوین و لایت کوین، داست به هر خروجی تراکنش که کمتر از کارمزد آن تراکنش باشد اطلاق می شود. پس، مقدار یک داست می تواند با توجه به اندازه ورودی ها و خروجی ها محاسبه شود، که معمولا برای بیت کوین چند صد ساتوشی است. نودهای تاییدکننده (استخراج کنندگان)، تراکنش های مساوی یا کوچکتر از مقدار داست را رد می کنند.

کلاهبرداران با انتقال مبلغ داست به چندین کیف پول رمزنگاری، می توانند تراکنش ها را به منظور کشف هرگونه ارتباطی بین یکدیگر کنترل کنند. هدف نهایی شناسایی شرکت ها یا دارندگان این کیف پول هاست تا از این طریق بتوانند کلاهبرداری های دیگری را مانند فیشینگ انجام دهند.

معمولا بیت کوین هدف اصلی داسترها بوده است، اما به نظر می‌رسد امروز کاربران لایت کوین را محاصره کرده اند. بعضی از خدمات کیف پول، یک گزینه امنیتی مانند “خرج نکن” (do not spend) را برای مقادیر اندک ارز رمزنگاری ارائه می دهند. اگر مبلغ داست نتواند انتقال یابد، این حمله خنثی می شود.

عدم حرکت بازارهای لایت کوین

قیمت و بازار لایت کوین تحت تاثیر این حمله قرار نگرفت. این حمله به هیچ وجه شبکه را هدف قرار نمی دهد و عمدتا بر اجتماع تاثیر می گذارد. در زمان نگارش این مقاله، لایت کوین حدود قیمت 87 دلار  معامله می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.