در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

مدیرعامل بایننس: سرمایه گذاران خرد، عامل هدایت بازار افزایشی

0 1,290

مدیرعامل بایننس در یک مصاحبه جدید با خبرگزاری بلومبرگ گفت، بر خلاف باور عموم، در حال حاضر سرمایه گذاران خرد هستند که نقش عمده را در هدایت قیمت بیت کوین بازی می کنند.

چه کسی مسئول است؟

 هنگامی که بیت کوین برای مدت کوتاهی در اوایل سال 2018 به قیمت 20000 دلار رسید، تحلیلگران بازار پیش بینی کردند ورود قراردادهای آتی بیت کوین، صندوق قابل معامله خارج از بورس (ETF) و ورود نهادهای سرمایه گذاری، بیت کوین را به سمت قیمت 30000 و شاید 50000 دلار هدایت خواهد کرد.

البته ما همه می دانیم که آن داستان تمام شده است و شروع سال 2019 یک استراحت مورد نیاز و خوب را از بازار نزولی 15 ماهه که سرمایه گذاران رمزنگاری آن را تحمل کردند، ارائه کرد.

از ماه آوریل، بیت کوین در یک روند صعودی واقعی قرار گرفت و مردم بر این باور بودند که نهادهای سرمایه گذاری هدایت افزایش قیمت در آن زمان را به عهده دارند. این موضوع با توجه به شرکت های فیدلتی، باکت، تی.دی. امری ترید، گلدمن ساکس، جی پی مورگان و تصمیم تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران ریسک پذیر جهت سرمایه گذاری در بخش رمزنگاری، به نظر منطقی رسید.

در حال حاضر، با توجه به حمایت نهادها، مردم انتظار دارند بیت کوین در مسیر بازگشت به قمیت 20000 دلار قرار داشته باشد. همچنین امیدهایی وجود دارد که این دارایی دیجیتال قبل از پایان سال 2019 می تواند به پیشرفت خود تا قیمت 40000 دلار ادامه دهد.

نگاه بایننس به سمت سرمایه گذاران خرد

از نظر ژانگ پنگ ژائو این استنتاج تنها یک فرض غلط است. او در یک مصاحبه اخیر با بلومبرگ گفت، در حال حاضر سرمایه گذاران شخصی و جزء نقش عمده را در هدایت قیمت بیت کوین بازی می کنند. ژائو گفت:

ما فقط شاهد رشد سریع نهادها نبوده ایم. ما شاهد رشد هر دو نوع سرمایه گذاری بوده ایم. تعداد نهادهای سرمایه گذاری که در سال 2019 وارد این صنعت شده اند آنچنان فوق العاده افزایش نیافته است.

وی شرح داد که معاملات سرمایه گذاران خرد و نهادی به طور پیوسته افزایش یافته است، اما سرمایه گذاران خرد همچنان 60 درصد از حجم معاملات را در صرافی ها تشکیل می دهند. این درصد تقریبا شبیه به حجم معاملات سال قبل است و اعلام این مقدار مبادلات از آنجائی که گفته می شود شرکت های بزرگی مانند باکِت، جی پی مورگان و گلدمن ساکس شدیدا به ارز رمزنگاری ورود کرده اند، خالی از لطف نیست.

طبق گفته ژائو، رشد فعالیت در بایننس را می توان به معاملات مارجین نسبت داد. بایننس در تاریخ یازدهم جولای، معاملات مارجین را برای کاربران خود راه اندازی کرد. این ویژگی جدید به معامله گران این امکان را می دهد تا سه برابر دارایی خود در ارزهای رمزنگاری که این خاصیت به آنها داده شده، سرمایه گذاری کنند.

مدیرعامل بایننس گفت، تاکنون 10000 معامله گر برای معاملات مارجین ثبت نام کرده اند و تنها در روز اول بیش از 15 میلیون دلار قرض گرفته اند. سایر صرافی ها مانند کِرَکِن و بیت فینکس به معامله گران این امکان را می دهند تا بیش از 5 الی 100 برابر سرمایه حساب خود را قرض گیرند و ممکن است این معامله گران از اوایل ماه ژوئن به هدایت قیمت بیت کوین کمک کرده باشند.

بازار نیازمند نوسان و معاملات است

تعداد رو به رشدی از صرافی ها شروع به ارائه معاملات مارجین کرده اند. ژائو معتقد است که اکثریت مردم تا پایان سال از معاملات مارجین استفاده خواهند کرد، زیرا استفاده از آن کاملا امن است. البته، نتیجه این امر حجم معاملات بیشتر و نوسانات بالقوه بیشتر خواهد بود. اما در حال حاضر، افزایش حجم معاملات دقیقا چیزی است که بازار به آن احتیاج دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.