در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

درآمد قابل توجه هکرهای کلاه سفید از باگ کریپتو در سال 2018

0 1,374


وبسایت اخبار فناوری نکست وب اعلام کرد که هکرهای کلاه سفید در سال جاری توانسته اند 878 هزار دلار از طریق جایزه باگ(bug bounties) پاداش دریافت کنند.

جایزه باگ نوعی رقابت است که در آن شرکت هایی که برنامه تولید و توسعه نرم افزار دارند، هکرها را دعوت می کنند تا نرم افزار آنها را هک کنند و آسیب پذیری های آن را آشکار سازند. بنابراین این شرکت ها می توانند قبل از این که برنامه آنها مورد سوء استفاده قرار بگیرد، اشکال آن را رفع کرده و برنامه را تعمیر کنند.

با توجه به گزارش نکست وب، هکرها از طریق هکر وان(HackerOne) توانسته اند 534 هزار دلار کسب کنند. هکر وان پلتفرم جایزه باگ است که ارتباط بین هکرها و شرکت ها را از طریق بلاک وان(Block.one) برقرار می کند. بلاک وان نیز شرکت پشتیبانی اییاس است. در واقع بلاک وان مسئول 60 درصد از جوایز اعطای شده در سال جاری است.

کوین بیس، یکی از بزرگترین صرافی های رمزنگاری، طبق گزارش، دومین سرمایه گذار در زمینه برگزاری مسابقه برای جایزه باگ است این صرافی در سال جاری 290381 دلار جایزه پرداخت کرده است. در رتبه سوم سال جاری ترون قرار دارد با مبلغی برابر 76200 دلار.

سخنگوی هکروان به نکست وب گفت که در حدود 4 درصد از جوایز داده شده مربوط به آسیب پذیری های بلاک چین بوده است. میانگین مقدار جوایز داده شده مربوط به صنعت بلاک چین 1490 دلار بوده است، در حالی که متوسط جوایز هکروان در سه ماهه چهارم سال 2018 در حدود 900 دلار است.

طبق گزارش ها برنامه غیرمتمرکز اییاس از ماه جولای تا کنون 1 میلیون دلار را از طریق هک از دست داده است. همچنین کیف پول سخت افزاری لدجر اخیرا در مورد اشاره محققان امنیتی به آسیب پذیری موجود در کیف پول هایش ابراز تاسف کرد.

منبع cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.