در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

رکورد شکنی طلا در میان تنش های خاور میانه

0 46

تشدید درگیری ها در خاورمیانه و رقابت فشرده انتخاباتی آمریکا اکنون کارشناسان بازار سهام را به سمت طلا سوق داده است. این فلز گرانبها در بعدازظهر جمعه به بالاترین سطح خود یعنی 2731.30 دلار رسید.

طلا رکوردها را شکست و برای اولین بار به بیش از 2700 دلار در هر اونس رسید و آن را به گزینه ای محبوب برای سرمایه گذارانی تبدیل کرد که به دنبال یک پناهگاه امن هستند. بانک آمریکا هشدار داد که طلا به دلیل افزایش بدهی ملی، پناهگاه امن نهایی در ایالات متحده است و از اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده پیشی می گیرد.

بیت کوین و طلا برترین دارایی های سال

در واقع، آنها استدلال کردند که این فلز به دلیل خطرات یک بحران قریب الوقوع بدهی، جذاب تر از اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده شده است.

سرمایه گذاری در چشم انداز مالی فعلی ضروری است، زیرا سرمایه گذاران به دنبال معاملات سودآور و پاداش های اضافی هستند. پویایی مالی تکامل یافته است و طلا به طور فزاینده ای جایگزین دلار آمریکا به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری باثبات شده است. این تغییر در بازار، سرمایه‌گذاران را وسوسه می‌کند تا طلا را به‌عنوان یک دارایی با عملکرد قیمتی قابل‌توجه کشف کنند و تمرکز را از سرمایه‌گذاری‌های دلار محور آمریکا که به‌طور تاریخی سود مصرف‌کننده را تعیین کرده‌اند، تغییر دهد.

چه چیزی باعث رونق طلا می شود؟

تشدید درگیری ها در خاورمیانه و رقابت فشرده انتخاباتی آمریکا اکنون کارشناسان بازار سهام را به سمت طلا سوق داده است. این فلز گرانبها در بعدازظهر جمعه به بالاترین سطح خود یعنی 2731.30 دلار رسید.

کریستوفر وونگ، استراتژیست FX در شرکت Oversea-Chinese Banking Corp، گفت: «نظرسنجی‌های سنتی و نظرسنجی‌های غیرمتمرکز شرط‌بندی به طور قابل توجهی با هم متفاوت شده‌اند، حتی با نزدیک‌تر شدن به انتخابات». و عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی.”

طلا هفته گذشته حدود 2.3 درصد افزایش یافت و تقاضا همچنان افزایش یافت. با آغاز چرخه کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه گذشته، خوش بینی به کاهش نرخ بهره باعث افزایش اخیر شد.

پست اخیری که توسط Bravos Research آپلود شده است، ارتباط آشکاری بین افزایش قیمت دلار آمریکا و طلا را برجسته کرده است. طبق پست اخیر X که توسط این پورتال آپلود شده است، افزایش قیمت طلا اغلب نشانه یک طوفان اقتصادی در راه است، که نشان دهنده یک فروپاشی اقتصادی احتمالی است که ممکن است منجر به کاهش شدید دلار شود.

طلا (XAU) تا سال 2025 چقدر می تواند افزایش یابد؟

تحلیلگران کالایی گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا در سال 2025 می‌تواند برای مدت کوتاهی در حدود 3000 دلار باشد. طبق پیش‌بینی قیمت، طلا می‌تواند تا سال 2025 به بالاترین حد خود یعنی 2973 دلار برسد که توسط گلدمن ساکس پیش‌بینی شده است. تحلیلگران توضیح دادند: «ما به دلیل افزایش تدریجی نرخ های بهره جهانی، تقاضای ساختاری بالاتر بانک مرکزی و مزایای پوشش طلا در برابر ریسک های ژئوپلیتیکی، مالی و رکودی، توصیه طولانی مدت خود به طلا را تکرار می کنیم.

منبع watcher.guru

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.