در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

هیز: در صورت افزایش قیمت نفت در بحبوحه تنش در خاورمیانه، قیمت بیت کوین نیز پامپ می شود

0 25

آرتور هیز، بنیانگذار صرافی BitMEX ، در مقاله‌ای جدید نوشت که انتظار دارد اگر تنش‌ها بین ایران و اسرائیل به پایان برسد، قیمت بیت‌کوین در کنار افزایش قیمت نفت افزایش خواهد یافت.

هیز در یک پست وبلاگی در 16 اکتبر (25 مهر) گفت در سناریویی که در آن میادین نفت و گاز طبیعی در تشدید درگیری بین ایران و اسرائیل مورد حمله قرار گرفتند، “قیمت نفت افزایش خواهد یافت.

او گفت:

« این امر باعث بالارفتن قیمت انژی های دیگر نیز می شود زیرا کشورهایی که با کمبود نفت مواجه هستند از جایگزین‌های انرژی دیگر برای تقویت اقتصاد خود استفاده می‌کنند».

چه اتفاقی برای قیمت ارز های فیات می افتد؟

او گفت:

بیت کوین انرژی ذخیره شده به شکل دیجیتال است. بنابراین، اگر قیمت انرژی افزایش یابد، بیت کوین از نظر ارز فیات ارزش بیشتری خواهد داشت. 

بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

به گفته آرتور هیز سودآوری ماینینگ از طریق تغییرات سختی تنظیم می‌شود، با این حال، اگر هش ریت کاهش یابد، دشواری استخراج نیز کاهش می‌یابد، «که باعث می‌شود تازه واردان، بیت‌کوین را با قیمت‌های بالاتر استخراج کنند».

هیز یک نمونه تاریخی از دستاوردهای بزرگ در کالاها از سال 1973 تا 1982 در طول بحران های نفتی ناشی از تحریم نفت اعراب و انقلاب ایران ارائه کرد. قیمت نفت 412 درصد و طلا 380 درصد افزایش یافت که تقریباً با افزایش نفت مطابقت داشت. 

در حالی که بیت کوین ( BTC ) در طول این بحران‌های نفتی وجود نداشت، اما در دوره‌های تورمی همبستگی با کالاها را نشان داده است.

او گفت اگر نفت خاورمیانه از بازار حذف شود، «بلاک چین بیت کوین به کار خود ادامه خواهد داد و قیمت حداقل در برابر انرژی ارزش خود را حفظ خواهد کرد و قطعاً بر حسب ارزهای فیات افزایش خواهد یافت». 

بر اساس گزارش Oilprice.com،  قیمت نفت در این هفته با کاهش حدود 3.7 درصدی شرکت واسطه ای وست تگزاس از روز دوشنبه به 71.09 دلار در هر بشکه در 17 اکتبر کاهش یافته است.

در همین حال، بیت کوین در طول هفته بیش از 8 درصد افزایش یافت و برای اولین بار از اواخر جولای در معاملات اولیه در 18 اکتبر به بالای 68000 دلار رسید. 

خاورمیانه، نفت و گاز
طلا همچنان به صعود خود ادامه داده و به بالاترین حد خود یعنی بیش از 2700 دلار در هر اونس رسیده است.

طبق گزارش GoldPrice.org، قیمت طلا نیز در این هفته به بالاترین حد خود رسید و در 17 اکتبر به 2711 دلار در هر اونس رسید.

این سود زمانی حاصل شد که سرمایه گذاران در میان عدم اطمینان در مورد انتخابات آتی ایالات متحده و افزایش تنش ها در خاورمیانه به دارایی های امن روی آوردند.

منبع cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.