در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

آیا مایکرواستراتژی می‌تواند عامل رشد قیمت بیت کوین باشد؟

0 33

قیمت سهام مایکرواستراتژی در روز دوشنبه بیش از 16 درصد افزایش یافت و ارزش آن به 43 میلیارد دلار رسید و معامله گران پیش بینی کردند که پتانسیل رشد بیشتر را دارد البته برخی دیگر هم گمان می‌کنند این موضوع می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خطرناک باشد.

سهام شرکت مایکرواستراتژی که بزرگترین هولدر سازمانی بیت کوین در جهان به‌شمار می‌رود، رکورد زد و فاصله عملکرد خود با بیت کوین را حتی از قبل هم بیشتر کرد.

رشد اخیر قیمت و رکوردشکنی سهام مایکرواستراتژی باعث شد ارزش این شرکت به 43 میلیارد دلار برسد. تحلیلگران شرکت 10x Research بر این باورند که ممکن است سهام آن به روند صعودی خود ادامه دهد.

در بحبوحه فروش بازار، مایکرواستراتژی 18300 بیت کوین خرید

این موضوع می‌تواند همان سناریوی دم سگ را می‌جنباد (Tail Wags the Dog) باشد (یعنی زمانی که چیزی کم‌ ارزش‌تر، بر چیزی با ارزش بیشتر تاثیر می‌گذارد)؛ به‌ این صورت که عملکرد قیمت سهام مایکرواستراتژی باعث افزایش قیمت بیت کوین و پر رنگ‌تر شدن نقش این شرکت به عنوان یک بازیکن کلیدی در بیت کوین شود. در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین در طول 24 ساعت گذشته 3.6٪ افزایش یافته و با قیمت 64,709 دلار معامله می‌شود.

مقایسه عملکرد مایکرواستراتژی با دیگران - منبع: 10x Research
مقایسه عملکرد مایکرواستراتژی با دیگران

قیمت بیت کوین از ابتدای سال تاکنون 48.6٪ افزایش یافته، در صورتی که قیمت سهام مایکرواستراتژی در این بازه زمانی 236٪ رشد کرده است. بنابراین اگر بیت کوین بتواند خودش را به سطح مایکرواستراتژی برساند، عبور از مرز 100,000 دلار چندان دور از ذهن نخواهد بود.

اختلاف نظر معامله‌گران در مورد حرکت سهام مایکرواستراتژی

فرد کروگر (Fred Krueger)، سرمایه‌گذار مشهور بیت کوین، هشدار داد افزایش ارزش سهام این شرکت، ریسک‌هایی را هم به ‌همراه خواهد داشت.

او اشاره کرد پرمیوم سهام این شرکت معمولا بین 0.9 تا 1.5 برابر ارزش بیت کوین، درحال نوسان بوده است. کروگر در ادامه هشدار داد اگر پرمیوم سهام مایکرواستراتژی به 1.4 برابر ارزش بیت کوین کاهش یابد، ممکن است سرمایه‌گذاران نیمی از سرمایه خود را از دست بدهند. او به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که در خرید سهم‌هایی که قیمتشان به این صورت افزایش یافته است، احتیاط کنند.

از طرفی، راجت سونی (Rajat Soni) که با لقب بیت کوین گای (Bitcoin Guy) نیز شناخته می‌شود، توجیهی برای افزایش قیمت ارائه کرده است. او توضیح داد سهام مایکرواستراتژی نسبت سود به ریسک بالاتری از بیت کوین دارد.

بیت کوین گای افزود پرمیوم سهام مایکرواستراتژی در حال حاضر 2.7 برابر ارزش بیت کوین‌هایی است که در ازای آن دریافت می‌کنند. بنابراین به ازای هر یک بیت کوین، مایکرواستراتژی معادل ارزش آن را به صورت نقدی دریافت می‌کند که به این شرکت کمک می‌کند تا بیت کوین بیشتری بخرد.

این مکانیزم، به مایکرواستراتژی اجازه می‌دهد بتواند تا زمانی که برای سهامش خریدار پیدا می‌شود، سهام بیشتری منتشر کرده و در ازای آن، بیت کوین بیشتری خریداری کند. این طرح، چرخه‌ای بوجود می‌آورد که می‌تواند تا زمانی که قیمت بیت کوین افزایش پیدا می‌کند نیز ادامه‌دار باشد.

مایکل سیلر (Michael Saylor)، مدیرعامل مایکرواستراتژی، اعلام کرده که هدف بلندپروازانه‌ای برای آینده شرکت در نظر دارد. او توضیح داد که قصد دارد تا مایکرواستراتژی را به یک بانک بیت کوین تبدیل کند.

منبع coingape

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.