در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

صورت‌جلسه سپتامبر فدرال رزرو برای بیت کوین چه پیامد هایی خواهد داشت؟

0 35

صورت جلسه فدرال رزرو برای نشست سپتامبر نشان می دهد که کاهش 50 واحدی دیگر نرخ بهره در نشست نوامبر FOMC قطعی نیست. این توسعه بیشتر باعث عدم اطمینان بازار می شود که برای قیمت بیت کوین نزولی است. انتخابات ریاست جمهوری آتی ایالات متحده نیز به این عدم اطمینان بازار کمک می کند.

این امر چشم‌انداز نزولی برای قیمت بیت کوین ایجاد می‌کند، چرا که بازار قبلاً کاهش 0.50٪ نرخ بهره را پس از سخنرانی ملایم جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در پی نشست سپتامبر پیش‌بینی کرده بود.

با این حال، صورت‌جلسه سپتامبر نشان می‌دهد که فعالان بازار نمی‌توانند با اطمینان کامل به کاهش نرخ بهره، حساب کنند. مقامات فدرال رزرو در این نشست اعلام کردند که همچنان به نظارت بر «پیامدهای اطلاعات دریافتی برای چشم‌انداز اقتصادی» در ارزیابی سیاست پولی مناسب ادامه خواهند داد.

این کمیته افزود که آماده است در صورت بروز هرگونه ریسکی که می‌تواند هدف 2٪ تورم آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد، سیاست پولی را تنظیم کند.

طبق صورت‌جلسه فدرال رزرو، ارزیابی‌های کمیته طیف گسترده‌ای از اطلاعات را در نظر خواهد گرفت. این اطلاعات شامل داده‌هایی درباره «شرایط بازار کار، فشارهای تورمی و انتظارات تورمی، و تحولات مالی و بین‌المللی» خواهد بود.

یکی از اطلاعاتی که فدرال رزرو بر آن تمرکز خواهد کرد، داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) است که قرار است امروز منتشر شود. داده‌های CPI آمریکا قبلاً مورد توجه بوده است، چرا که گزارش اشتغال آمریکا که هفته گذشته منتشر شد، امیدها به کاهش 50٪ نرخ بهره را کاهش داد.

صورت‌جلسه سپتامبر فدرال رزرو بیشتر این امیدها را کمرنگ کرده و معامله‌گران را در مورد تخصیص سرمایه بیشتر به بازار بیت کوین مردد کرده است. چنین ابهامی در بازار به نفع قیمت بیت کوین نیست، چرا که سرمایه‌گذاران در این دوره محتاط‌تر خواهند بود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ عاملی دیگر

انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا نیز به این ابهامات در بازار دامن می‌زند. علاوه بر صورت‌جلسه فدرال رزرو و احتمال کاهش یا عدم کاهش نرخ بهره در نوامبر، سرمایه‌گذاران در رابطه با نتیجه احتمالی انتخابات نیز نگران هستند.

در دوره‌های انتخابات، بازار معمولاً نوسانات زیادی را تجربه می‌کند و به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران ممکن است به حفظ سرمایه روی بیاورند. جالب اینجاست که تحلیلگران «برنستین» پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت کوین می‌تواند در آستانه انتخابات و در صورتی که شانس پیروزی دونالد ترامپ افزایش یابد، روند صعودی به خود بگیرد.

احتمال شکست صعودی بیت کوین تا اواسط اکتبر

آخرین داده‌های پالی‌مارکت (Polymarket) نشان می‌دهد که ترامپ با اختلاف بیش از پیشی گرفته است و او اکنون 53٪ شانس پیروزی در انتخابات را دارد، در حالی که شانس کامالا هریس 46٪ است. این تحلیلگران برنستین می‌گویند که قیمت بیت کوین می‌تواند در صورت پیروزی ترامپ تا 90٬000 دلار افزایش یابد.

منبع: پالی مارکت

با این حال، تاریخ نشان می‌دهد که بیت کوین پس از انتخابات، صرف‌نظر از اینکه چه کسی پیروز شود، به سقف جدیدی خواهد رسید. طبق صورت‌جلسه فدرال رزرو، نشست نوامبر این کمیته در تاریخ 6 نوامبر، یعنی یک روز پس از انتخابات آمریکا، آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است که پیتر برنت (Peter Brandt)، معامله‌گر مطرح، پیش‌بینی کرده است قیمت بیت کوین تا آگوست یا سپتامبر 2025 به 135٬000 دلار خواهد رسید. این بازه زمانی تقریباً با دوره‌ای مطابقت دارد که بیت کوین ممکن است در چرخه فعلی بازار به سقف خود برسد.

منبع coingape

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.