در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

افرایش قیمت بیت کوین این بار در واکنش به اخبار اقتصادی چین

0 407

قیمت بیت کوین در روز سه شنبه به بالاترین سطح یک ماهه خود رسید، چون تقریبا چرخه سیاست پولی انبساطی جهانی در حال شکل گیری است و این بازار ارزهای رمزنگاری را تقویت می کند.

افزایش قیمت بیت کوین با اقدام بانک چین

بانک مرکزی چین در 24 سپتامبر اعلام کرد که با کاهش 50 واحدی نسبت ذخایر الزامی (RRR) در این هفته، حدود 140 میلیارد دلار نقدینگی به سیستم مالی تزریق می کند. نسبت ذخایر الزامی، مقدار وجوهی است که بانک ها باید در بانک مرکزی نگهداری کنند.

فدرال رزرو آمریکا، بانک مرکزی اروپا و چند بانک دیگر در این ماه سیاست پولی انبساطی را اتخاذ کردند و این در حال تبدیل شدن به یک پدیده جهانی است. این یک سیگنال صعودی برای بازار ارز رمزنگاری تلقی می شود.

اقدام بانک مرکزی چین باعث شد تا شاخص شانگهای کامپوزیت بیش از 4 درصد رشد کند، اما افزایش حدود 2 درصدی را برای بیت کوین در پی داشت.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

قیمت بیت کوین در زمان انتشار این مطلب در حدود سطح 63800 دلار نوسان می کرد. قیمت این ارز در ابتدای ماه آگوست در بالای سطح 65000 دلار بود و از زمان سقوط به منطقه 50000 دلار در 5 آگوست، نتوانسته به بالای این سطح برسد.

سیاست پولی انبساطی

در واقع، قیمت بیت کوین در ابتدای روز معاملاتی آمریکا به زیر 63000 دلار کاهش یافت و علت آن کاهش شدید شاخص اعتماد مصرف کننده در ماه سپتامبر بود. این شاخص از 105.6 به 98.7 کاهش یافت که شدیدترین کاهش ماهانه آن از آگوست 2021 بود.

طبق داده ها، ارزیابی مصرف کنندگان از شرایط فعلی کسب و کار منفی شده، در حالی که دیدگاه ها درباره وضعیت فعلی بازار کار نرم تر شده است. همچنین، مصرف کنندگان نسبت به شرایط آتی بازار کار بدبین تر بودند و نسبت به شرایط آتی کسب و کار و درآمد زیاد خوش بین نیستند.

افزایش احتمال کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره آمریکا

طبق داده های CME FedWatch، داده های این شاخص انتظارات برای کاهش 50 واحدی (0.5 درصدی ) نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسه ماه نوامبر را از 50 درصد به 61 درصد افزایش داده است.

اندکی پس از این گزارش، داده های شاخص عرضه پول M2 آمریکا برای ماه آگوست منتشر شد که جهش قابل توجه داشت. سیاست پولی انبساطی بانک های مرکزی آمریکا و چین و افزایش شاخص عرضه پول آمریکا محرک افزایش قیمت بیت کوین در بعدازظهر سه شنبه بودند. واکنش طلا به این اخبار نیز مثبت بود و با 1.4 درصد جهش به سطح 2690 دلار در هر اونس رسید.

قیمت بیت کوین اکنون بیش از 10 درصد بالاتر از سطوح هفته قبل است. اما تا زمانی که قیمت در زیر سطح 65000 دلار باقی بماند، نمی توان گفت که یک شکست صعودی رخ داده است. برای رسیدن به این هدف، حجم معاملات اسپات یا معاملات آتی باید افزایش یابد تا دیوار فروش بزرگ در سطح 65000 دلار برداشته شود.

منبع coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.