در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

هوش مصنوعی ممکن است منجر به تورم شود

0 16

تیف ماکلم، رئیس بانک کانادا گفت که سرمایه گذاری در هوش مصنوعی ممکن است در کوتاه مدت منجر به فشارهای تورمی بیشتر و ایجاد مشکلاتی در ثبات مالی شود. 

به گفته ماکلم، هوش مصنوعی ممکن است بر نحوه تعیین قیمت‌ها نیز تأثیر بگذارد. در حال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد شرکت‌های دیجیتالی بیشتر از شرکت‌هایی که تمرکز دیجیتالی کمتری دارند، قیمت‌ها را تعدیل می‌کنند.

به گفته وی:

بانک‌های مرکزی باید با نحوه تأثیرگذاری هوش مصنوعی بر تورم، هم به طور غیرمستقیم از طریق تقاضا و عرضه کلی و هم مستقیماً از طریق رفتار تعیین قیمت، هماهنگ باشند.

در کوتاه‌مدت، هوش مصنوعی می‌تواند از طریق رشد سریع‌تر بهره‌وری، تقاضا را بیشتر از افزایش عرضه افزایش دهد. و اگر این اتفاق بیفتد، پذیرش هوش مصنوعی ممکن است در کوتاه مدت به فشارهای تورمی بیافزاید.

تیف ماکلم

هوش مصنوعی ممکن است باعث مشکلات ثبات مالی شود

پذیرش هوش مصنوعی همچنین می تواند منجر به مشکلات ثبات مالی شود. 

وی گفت: بانک‌ها و موسسات مالی در حال سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی برای بهبود خدمات مشتریان، ارتقای انطباق و مدیریت ریسک و ارزیابی بهتر ریسک اعتباری و نقدینگی هستند و انتظار می‌رود این سرمایه‌گذاری‌ها باعث بهبود کارایی و ثبات شود. 

اما مشکلاتی وجود دارد، زیرا خطرات عملیاتی ممکن است در چند ارائه دهنده خدمات شخص ثالث متمرکز شود و یک “رویداد” در یکی از آنها می تواند به سرعت در سیستم مالی گسترش یابد.

هوش مصنوعی می‌تواند به‌طور غیرمنتظره‌ای بدتر شود، دچار توهم شود یا مغرضانه و تبعیض آمیز باشد.

هوش مصنوعی می تواند وظایف غیر خودکار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و کارگران را با فرصت های شغلی ناکافی رها کند.

وی اذعان کرد که در حالی که کارگران مشاغل با بهره وری پایین را می توان با هوش مصنوعی جایگزین کرد، آنها برای پر کردن مشاغل دیگر و پربازده تر در اقتصاد آزاد می شوند. 

او گفت، با این حال، تخمین‌های بدبینانه‌تر نشان می‌دهد که هوش مصنوعی ممکن است تنها تأثیر متوسطی بر بهره‌وری داشته باشد. او افزود که هوش مصنوعی می‌تواند نتایج منفی نیز ایجاد کند، مانند تقویت اعتیاد به اینترنت. این اثرات نامطلوب می تواند به طور قابل ملاحظه ای تأثیر مثبت خالص هوش مصنوعی را کاهش دهد. 

به گفته ماکلم، درک و تأثیرات بازار کار به دلیل ادامه پیشرفت و انتشار هوش مصنوعی در اقتصادها بسیار مهم خواهد بود. وی در توضیح بیشتر گفت:

«از آنجایی که هوش مصنوعی در اقتصاد تثبیت می‌شود و تأثیرات آن متحول‌کننده‌تر می‌شود، ممکن است بیشتر از آنچه ایجاد می‌کند، مشاغل بیشتری را از بین ببرد. و افرادی که کار خود را به دلیل اتوماسیون از دست می دهند ممکن است برای یافتن فرصت های جدید تلاش کنند. این یک نگرانی برای همه ما است.»

افزایش 80 درصدی توکن های هوش مصنوعی

بانک کانادا از هوش مصنوعی برای پیش بینی تورم و فعالیت اقتصادی استفاده می کند

رئیس بانک کانادا اعلام کرد که بانک کانادا از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی تورم، فعالیت اقتصادی و تقاضا برای اسکناس، ردیابی احساسات در بخش‌های کلیدی اقتصاد، پاکسازی و راستی‌آزمایی داده‌های نظارتی، بهبود کارایی و کاهش ریسک استفاده می‌کند. 

با مجموعه داده‌های بسیار بزرگ و بسیار تفکیک‌شده در حال حاضر، پتانسیل زیادی برای استفاده از هوش مصنوعی برای درک نحوه رفتار مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها و نحوه تعیین قیمت‌های شرکت‌ها وجود دارد. 

ماکلم معتقد است که پیشرفت های سریع اخیر در هوش مصنوعی، و به ویژه GenAI، این پتانسیل را دارد که اقتصاد جهان را متحول کند. 

ما باید بهتر درک کنیم که هوش مصنوعی چگونه بر بهره وری، اشتغال، رفتار تعیین قیمت و تورم تأثیر می گذارد. این کار زمان می برد و در این میان، ما باید از سناریوهای آگاهانه‌تر برای کمک به مدیریت عدم اطمینان خود استفاده کنیم.

منبع cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.