در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

نرخ بهره فردا اعلام می شود؛ نرخ بهره چه تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد داشت؟

0 398

طبق گفته شرکت معاملات ارز رمزنگاری زیروکاپ (Zerocap)، پیش بینی روند بیت کوین “دشوار است” و ممکن است پس از تصمیم فدرال رزرو در 18 سپتامبر در مورد نرخ بهره به 53000 دلار کاهش یابد یا تا سطح 65000 دلار افزایش یابد.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

جاناتان دی وت، مدیر ارشد سرمایه گذاری شرکت زیروکاپ، گفت که در حال حاضر احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو 62 درصد است که این قبلا به افزایش کوتاه مدت قیمت بیت کوین کمک کرده است. قیمت این ارز در 13 سپتامبر به 60000 دلار رسید.

وت گفت که به دلیل عدم اطمینان طولانی مدت در مورد تاثیر کاهش نرخ بهره در کوتاه مدت، پیش بینی روند قیمت بیت کوین مشکل است و عدم اطمینان ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر وضعیت را پیچیده تر کرده است.

ما هدف نزولی را کف منطقه در 53000 پیش بینی می کنیم و هدف صعودی پس از شکست به بالای الگوی گُوِه نزولی 65000 دلار خواهد بود.

دی وت افزود که تعیین جهت حرکت قیمت تا نزدیک انتخابات آمریکا دشوار است، اما ریسک پذیری می تواند به احساسات مثبت در کوتاه مدت منجر شود.

بیت کوین در حال حاضر در بالای سطح 59000 دلار نوسان می کند. قیمت این ارز در 13 سپتامبر به دلیل داده های CPI و PPI به بالای سطح 60000 دلار رسید.

بهره

نمودار نقطه ای فدرال رزرو بسیار شبیه به شروع یک چرخه کاهش نرخ بهره است که می تواند دارایی های ریسکی را تا پایان سال 2023 تقویت کند. داده های اخیر FedWatch Tool نشان می دهد که احتمال کاهش 50 واحدی (0.5 درصدی) نرخ بهره در 18 سپتامبر 62 درصد است.

نرخ بهره

اختلاف نظر تحلیلگران در مورد تاثیر کاهش نرخ بهره

کاهش نرخ بهره از داغ ترین بحث ها در بین تحلیلگران بازار است. بسیاری از تحلیلگران در مورد این که آیا کاهش نرخ بهره برای دارایی های ریسکی، مانند ارز رمزنگاری، صعودی خواهد بود یا نزولی، اختلاف نظر دارند.

کاهش نرخ بهره برای دارایی های ریسکی صعودی تلقی می شود. چون سرمایه گذاران می توانند با هزینه پایین تر وام بگیرند و سرمایه خود را به دلیل سود پایین تر پول نقد و اوراق خزانه داری، به دارایی های ریسکی منتقل کنند.

دی وت خاطرنشان کرد که ادامه عدم اطمینان در مورد انتخابات آتی آمریکا بر بازار ارز رمزنگاری تاثیر می گذارد و سرمایه گذاران مطمئن نیستند که چگونه  پیروزی کامالا هریس می تواند بر بخش ارز رمزنگاری در کشور آمریکا تاثیر بگذارد.

هریس در نظرسنجی ها پیشتاز است و در مناظره اخیر در برابر ترامپ به پیروزی رسید. اگر جمهوریخواهان دوباره پیشتاز شوند، منتظر افزایش قیمت بیت کوین با پیروزی ترامپ باشید.

منبع Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.