در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

خروج گسترده بیت کوین از صرافی ها چه تاثیری بر قیمت آن خواهد گذاشت؟

0 79

افزایش جریان‌های خروجی بیت کوین از صرافی‌ها می‌تواند نشانه‌ افزایش تقاضا باشد. در تاریخ 10 سپتامبر، حدود 750 میلیون دلار بیت کوین از صرافی‌ها خارج شد که بالا ترین جریان خروجی از ماه می است.

داده‌های اخیر اینتو د بلاک (Into The Block) حاکی از آن است که این خروجی‌ها به‌ویژه توسط نهادها صورت گرفته و به احتمال زیاد تحت تأثیر نگرانی‌های نظارتی و امنیتی رخ داده است. این روند می‌تواند نشانه‌ای از موضع صعودی بلندمدت سرمایه‌گذاران باشد.

آیا بیت کوین در آستانه رشد است؟

جریان‌های خروجی بزرگ بیت کوین، ممکن است نشان دهنده افزایش تقاضا باشد زیرا سرمایه گذاران این ارز دیجیتال را به کیف پول‌های سرد منتقل می‌کنند، که نشان‌دهنده اعتماد از سود نهادهاست.

داده‌های اخیر نشان‌ می‌دهد که جریان خروجی بیت کوین از صرافی‌ها افزایش قابل توجهی یافته به طوری که در روز ۱۰ سپتامبر (20 شهریور) حدود 750 میلیون دلار از این پلتفرم‌ها خارج شده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اینتو د بلاک، این بزرگترین جریان خالص خروجی بیت کوین از ماه می است، که به طور بالقوه نشان‌دهنده تغییر در احساسات سرمایه‌گذاران همزمان با نوسانات قیمت بیت کوین در حوالی 57٬000 دلار است.

جریان خالص خروجی بیت کوین - منبع: IntoTheBlock
جریان خالص خروجی بیت کوین

در پرسش و پاسخی، خوان پلیسر (Juan Pellicer)، محقق ارشد اینتو د بلاک، توضیح داد که این جریان‌های خروجی باعث تغییر در احساسات بازار می‌شوند. زیرا سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که قرار است افزایش قیمت رخ دهد و درنتیجه توکن‌هایشان را به کیف پول های خصوصی منتقل می‌کنند.

ممکن است نگرانی‌ها در مورد نظارت و قانون‌گذاری باعث این برداشت‌ها شده باشد، زیرا‌ کاربران سعی می‌کنند از محدودیت‌های احتمالی اجتناب کنند. انباشت‌های نهادی معمولاً شامل انتقال حجم بزرگی از توکن‌ها به خارج از صرافی‌‌ها است.

به گفته پلیسر، این سرمایه‌گذاران به دنبال مشکلات امنیتی و برای تحت کنترل داشتن دارایی‌شان، کوین‌های خود را از صرافی‌ها خارج و به کیف پول‌های سرد منتقل کرده‌اند.

تأثیر جریان خروجی نهادها بر قیمت بیت کوین

رد پای نهادها در حجم خروجی بیت کوین از صرافی‌ها در 10 سپتامبر دیده می‌شود. پلیسر نیز اشاره کرد که حجم 2.95 میلیارد دلاری دیروز نشان دهنده فعالیت‌های نهادی است.

به‌ندرت پیش می‌آید که سرمایه گذاران خرد مجموعا چنین مبالغ زیادی را جابه جا می کنند. با این حال، احتمالا بخشی از آن نیز، مربوط به سرمایه‌گذاران خرد است.


فعالیت نهادی در بازار ارزهای دیجیتال، به‌ویژه این میزان از خروج بیت کوین‌، می‌تواند نشان‌دهنده موضع صعودی بلندمدت این سرمایه‌گذاران باشد.

البته توجه داشته باشید که برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند بیت کوین قبل از شروع بولران، 54000 دلار را ببیند.

اما آیا این خروج گسترده قیمت بیت کوین را افزایش می‌دهد؟

در گذشته نیز معمولا پس از خروجی‌های گسترده بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال، به دلیل کاهش عرضه و افزایش تقاضا، قیمت افزایش یافته است. پلیسر نیز با تایید این همبستگی تاریخی می‌گوید:

با خروج بیت کوین از صرافی‌ها، میزان عرضه برای معاملات کاهش پیدا می‌کند. با فرض اینکه تقاضا ثابت بماند و یا افزایش پیدا کند، این کاهش عرضه معمولاً منجر به افزایش قیمت می‌شود.

طبق داده های اینتو د بلاک، در تاریخ 31 می، 16,050 بیت کوین به ارزش حدودی ۱ میلیارد دلار از صرافی‌ها خارج شد. پنج روز بعد از این اتفاق، قیمت بیت کوین به 71,000 دلار رسید.

منبع cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.