در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

دستگیری متهمان کلاهبرداری 826 میلیون دلاری در کره جنوبی

0 166

پلیس کره جنوبی اعلام کرد که مدیرعامل شرکت هارو اینوست و دو نفر از همدستانش را در پی کلاهبرداری 826 میلیون دلاری دستگیر کرده است.چاقوکشی در دادگاه چند هفته پس از آن رخ داد که یک باند چینی بیش از 2 میلیون دلار ارز دیجیتال را در یک ملک لوکس در تایلند به زور اسلحه سرقت کردند. 

قربانی هوگو هیونگسو لی، مدیر عامل هارو اینوست، یک شرکت کسب درآمد کریپتو در کره جنوبی بود. او در جریان دادرسی در سئول چندین بار از ناحیه گردن مورد اصابت چاقو قرار گرفت.

لی در دادگاه هارو اینوست در دادگاه مورد تعرض قرار گرفت که سه تن از مدیران شرکت را به سرقت 826 میلیون دلار ارز دیجیتال از حدود 16000 کاربر متهم کرد.

به گزارش رسانه محلی Digital Asset ، مهاجم، مردی حدودا 40 ساله که در میان قربانیان هارو اینوست بود، ناگهان از صندلی مهمان بلند شد و با چاقوی کوچکی سعی کرد به گردن لی ضربه بزند. لی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

هارو اینوست در 13 ژوئن 2023 به طور ناگهانی برداشت ها را به حالت تعلیق درآورد. روز بعد، یک شرکت سپرده گذاری و مدیریتی با مقداری سرمایه در هارو اینوست نیز برداشت را متوقف کرد.

پرونده کلاهبرداری هارو اینوست

دادستان های کره جنوبی سه تن از مدیران ارشد هارو اینوست را به سرقت حدود 826 میلیون دلار ارز دیجیتال از 16000 کاربر آنها متهم کردند.

به عنوان بخشی از پرونده کلاهبرداری، لی به دلیل تعلیق سپرده ها و برداشت ها در ژوئن 2024 مورد بررسی قرار گرفت.دادستان های کره جنوبی در فوریه 2024 سه مدیر اجرایی پلتفرم بازدهی ارزهای دیجیتال از جمله مدیر عامل را دستگیر کردند.

مدیران هارو اینوست اکثر ارز های سپرده شده توسط مشتریان را با سرمایه گذاری مجدد دارایی ها از مارس 2020 تا ژوئن 2023 مورد سوء استفاده قرار دادند. ظاهراً مدیران ارشد به دروغ با استفاده از “تکنیک های سرمایه گذاری متنوع بدون ریسک” هارو را به عنوان یک تجارت پایدار تبلیغ کردند.

لی سپس در ماه ژوئیه و پیش از محاکمه از بازداشت آزاد شد.

از حملات سایبری تا حملات فیزیکی

در حالی که حملات سایبری و هک ها در گذشته بزرگترین مشکل برای دارندگان ارزهای دیجیتال بود، حالا ما شاهد حملات فیزیکی فزاینده ای در ارتباط با دارایی های دیجیتال هستیم.

در 4 آگوست، یک باند متشکل از چهار شهروند چینی به یک خانه در Pathum Thani، تایلند نفوذ کردند و قربانی را با تهدید اسلحه مجبور کردند که ارز دیجیتالی به ارزش 2 میلیون دلار را منتقل کند.

حادثه ای دیگر در 17 ژوئن در لندن رخ داد، زمانی که سه مرد مسلح از قمه برای حمله به خانه ای استفاده کردند و مالک را مجبور به انتقال 1000 اتر ( ETH ) به ارزش بیش از 2.5 میلیون دلار کردند. خوشبختانه قربانی آسیب جسمی ندیده است.

منبع cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.