در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

آیا قیمت اتریوم به 4 هزار دلار خواهد رسید؟

0 120

اتریوم ( ETH ) آخرین بار در 14 مارس بیش از 4000 دلار معامله شد، یعنی بیش از دو ماه قبل از تأیید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در 23 می.

بخشی از عدم اشتیاق سرمایه گذاران را می توان به عملکرد ضعیف بازار ارزهای دیجیتال نسبت داد. کل سرمایه بخش فعلی 2.42 تریلیون دلار است که 16.5 درصد کمتر از اوج 2.82 تریلیون دلاری سال 2024 در 14 مارس است. عوامل مؤثر عبارتند از استراتژی ظاهرا موفق فدرال رزرو ایالات متحده برای مهار تورم بدون ایجاد رکود، که جذابیت دارایی های جایگزین را کاهش داده است.

با این حال، به نظر می رسد اتریوم با مشکلات خاص خود مواجه است. قیمت آن نسبت به بیت کوین (BTC) طی دو ماه، 10 درصد کاهش یافته است. خروجی خالص 406 میلیون دلاری از مجموع ETF های آن در ایالات متحده از زمان شروع آنها در 23 ژوئیه تا حدودی مقصر است، اگرچه این خروجی ها در محصولات گری اسکیل متمرکز شده است.

برای اینکه اتریوم بتواند سطح حمایت 4000 دلاری را به دست آورد، نیاز به افزایش علاقه سرمایه گذاران وجود دارد. این می تواند در روند خالص ورودی ETF در ایالات متحده یا حداقل توقف خروجی از صندوق گری اسکیل ETHE منعکس شود.

با این حال، برخی از سرمایه گذاران نسبت به رشد سپرده برنامه های غیرمتمرکز (DApps) بدبین شده اند. این شک و تردید به دلیل مشارکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا پروژه‌هایی است که شاهد جریان‌های بزرگی قبل از ایردراپ‌ها هستند، در نتیجه، با رشد TVL باید با پیشرفت‌های دیگر معیارهای زنجیره‌ای، مانند تعداد آدرس‌های فعال، هماهنگ باشد.

نکته نگران‌کننده‌تر، تسلط اتریوم در میان معامله‌گران خرده‌فروش اخیراً به چالش کشیده شده است، زیرا سولانا رهبری حجم معاملات مبادلات غیرمتمرکز (DEX) را به دست گرفته است. سولانا با استفاده از میم کوین های راه‌اندازی شده در Pump.fun، در ماه جولای به 29.6 درصد از سهم بازار DEX رسید که 28.1 درصد از اتریوم پیشی گرفت.

در نهایت، رشد قیمت پایدار اتریوم به زمان‌بندی واضح‌تر برای بهبود مقیاس‌پذیری پیشنهادی اتریوم، از جمله استراتژی‌های کاهش ارزش استخراج‌پذیری (MEV) و شاردینگ بستگی دارد. تغییرات پیشنهادی، مانند Danksharding، با هدف افزایش حد فعلی یک حباب در هر بلوک به 64، به طور قابل توجهی در دسترس بودن داده ها را افزایش می دهد.

سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر اجرای SNARK‌ها هستند، که انتظار می‌رود حریم خصوصی را افزایش داده و داده‌های تراکنش را ثبات‌ بخشد و نیازهای ذخیره‌سازی بلاک چین را کاهش دهد.

مسیر اتریوم به 4000 دلار در سال 2024 امکان پذیر است، اما تنها در صورتی که مسائل مربوط به پذیرش نهادی، افزایش مقیاس پذیری و رشد اکوسیستم DApps مورد توجه قرار گیرند.

منبع cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.