در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

سهم بازار بایننس از معاملات ارزهای دیجیتال در سال 2023 به 30 درصد کاهش یافت

0 7,546

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم بازار، به تدریج در طول سال شاهد کاهش سهم خود در بازار نقدی بوده است، زیرا این شرکت با چالش های قانونی زیادی مواجه شد و تاجایی پیش رفت که چانگ پنگ ژائو از مدیرعاملی بایننس استعفا داد، بایننس شاهد کاهش قابل‌توجه 30 درصدی سهم بازار خود در سال 2023 بوده است.

به طور خاص، صرافی بایننس شاهد کاهش 114 میلیارد دلاری حجم ماهانه خود در سپتامبر بوده است.

متعاقباً، این رقم از 500 میلیارد دلار در ژانویه به دنبال بررسی نظارتی که برای اولین بار در صرافی وضع شد، کاهش یافته است.

قبل از نگرانی های نظارتی، بایننس در ابتدای سال 2023 سهم بازار 55 درصدی را به خود اختصاص داده بود.

با این حال، این رقم با رخ دادن رویدادهای امسال به میزان قابل توجهی 20 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، گزارش ها حاکی از آن است که حجم معاملات این شرکت بین ژانویه تا سپتامبر سال جاری 70 درصد کاهش یافته است.

حضور بایننس در بازار به دلیل رویدادهای 2023 کاهش می یابد

زمانی بایننس یکی از معتبرترین و قوی‌ترین شرکت‌های رمزنگاری در این بخش بود. تحت رهبری مدیر عامل و بنیانگذار چانگ پنگ ژائو، بسیاری به این صرافی روی آورده اند.

با این حال، با گذشت چند سال، مشکلات حقوقی مسیر آن را کاملاً تغییر داده است. بنابراین، تعادل قدرت و جایگاه این شرکت در بازار را کاملاً تغییر داده است.

در واقع، بایننس شاهد کاهش سهم بازار خود به 30 درصد در طول سال 2023 بوده است.

علاوه بر این، این رقم کنونی در مقایسه با 55 درصد از سهم بازاری که در ابتدای سال در اختیار داشت، کمتر است. همچنین، طبق گزارش CoinDesk، کاهش 70 درصدی در حجم معاملات ماهانه را نیز مشاهده کرده است. علیرغم کاهش سهم بایننس در بازار معاملات نقدی در طول سال، همچنان با اختلاف زیادی بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال باقی مانده است.

این گزارش اشاره می‌کند که صرافی ارزهای دیجیتال در ماه سپتامبر شاهد افزایش حجم معاملات ماهانه بود. با این حال، این فعالیت در برابر سهم بازار رو به کاهشی که شرکت ارز دیجیتال از آن برخوردار بود، عمل نکرد. علاوه بر این، با خارج شدن ژائو، و جهت عدم قطعیت مبادلات، که این ارقام از اینجا به کجا می روند، بسیار جالب خواهد بود.

در ماه نوامبر، صرافی با پرداخت بیش از 3 میلیارد دلار به کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) در یک تسویه حساب گسترده موافقت کرد. همچنین، این توافق پس از یک سال تحقیقات طولانی انجام شد که در نهایت به استعفای ژائو منجر شد و به سرعت اتهامات جنایی را دنبال کرد. شرکت همچنین با وزارت دادگستری و خزانه داری تسویه حساب کرد.

منبع coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.