در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

مالکان فراموشکار ارز رمزنگاری، کلیدهای خصوصی خود را در DNA ذخیره می کنند

0 1,346

برای کسانی که نگران فراموشی، خرابی حافظه سخت افزاری و خدمتکاران کنجکاو در خانه ی خود هستند، اکنون یک راه حل در دسترس آنان قرار گرفته است. یک استارت آپ به نام Carverr اکنون خدماتی را برای ذخیره ارزهای رمزنگاری شما در یک شیشه نمونه DNA ارائه می دهد.
DNA
فراموشی کلید خصوصی، یک معضل قدیمی است. البته اگر منظور شما از قدیمی، “مدت کوتاهی به اندازه یک دهه” و منظور شما از معضل “چگونگی به یادآوردن کلید خصوصی می باشد”. از زمان پیدایش بیت کوین، روایت های بسیاری در مورد کلیدهای فراموش شده که باعث از دست رفتن حدود 4 میلیون بیت کوین برای همیشه شده، وجود دارد.
متاسفانه، انتخاب یک کلید که بتوان آن را به یاد آورد اغلب به این معناست که آن کلید قابل حدس زدن نیز می باشد. این شیوه ایجاد رمز، این امکان را برای ما فراهم می کند تا از رشته های تصادفی کاراکترها و یا کلمات برای ساخت یک رمز استفاده کنیم. که البته، ما باید آن را در جایی که یک شانس واقعی برای بیاد آوردن آن داشته باشیم ذخیره کنیم.
ذخیره سازی چنین دارایی با ارزشی، چه به صورت دیجیتال و چه به صورت دستی، آن را در معرض همه گونه خطری قرار می دهد؛ از آتش سوزی خانه گرفته تا گم کردن تلفن همراه هنگام حواس پرتی. با این تفاسیر عجیب است که شب راحت بتوانیم بخوابیم.
ذخیره سازی اطلاعات در DNA ممکن است کمی خارج از تصور به نظر برسد اما افراد بسیاری معتقدند آینده ذخیره سازی اطلاعات دقیقا به همین روش صورت خواهد گرفت.
ویشال بویان مدیر عامل شرکت کارور می گوید، “DNA تنها چیزی است که منسوخ نخواهد شد” و از این طریق شما خواهید توانست دارایی های خود را برای مدت های بسیار طولانی نگهداری کنید.”
دارایی های رمزنگاری شده دیجیتالی
جابجایی اطلاعات به DNA در حقیقت ساده است و مستلزم برگردانی کد صفرویک بیناری به 4 حرف که DNA را تشکیل می دهند، می باشد. آزمایشگاه ها قادرند رشته حروف DNA را به هر اندازه که لازم است چاپ کنند. به لحاظ نظری، شما می توانید 215 پتابایت اطلاعات را تنها در یک گرم DNA مصنوعی(ساختگی) قرار دهید.
در صورتی که شخصی شیشه نمونه DNA را سرقت کند، او باید سیستم مورد استفاده برای تبدیل DNA به کد بیناری را بداند. شرکت کارور نیز می گوید، برای امنیت بیشتر، می توانید نسخه رمزنگاری کلید خصوصی را به شرکت بدهید.
این کار را در خانه امتحان نکنید
در غیر اینصورت شما کلید خصوصی خود را همچنان از دست خواهید داد.
و در صورتی که از نسخه رمزنگاری کلید خصوصی استفاده کردید، سپس نیاز خواهید داشت فرمول رمزگشایی آن را به خاطر آورید و به طور غیرحقیقی آن را در جایی بنویسید.
شرکت کارور توصیه می کند شیشه های نمونه DNA، در فریزر نگهداری شوند زیرا وقتی که در معرض نور و گرما هستند ممکن است زودتر فاسد شوند.

منبع bitcoinist

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.