در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

رشد قیمت بیت کوین علیرغم نزول بازارهای سنتی

0 1,157

در حالی که بازارهای سنتی جهان، ماه میلادی جدید را با موج فروش آغاز کردند، قیمت بیت کوین همچنان به روند افزایشی خود ادامه می دهد.

قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته بیش از 1.5 درصد رشد داشته است و شاخص های تکنیکال میانگین متحرک 10 و 50 روزه از روز جمعه ادامه حرکت افزایشی را نشان می دهند. هر چند قیمت بیت کوین روز گذشته سطح قیمت 9000 دلار را شکست و تا سطح 8700 دلار کاهش یافت. با این حال توانست مجددا اصلاح شود و در حال حاضر با قیمت حدود 8890 دلار مبادله می شود.

اما بازار مبادلات سنتی این روند را نداشت. در نخستین روز ماه مه، شاخص نیکی 225 ژاپن با کاهش 2.8 درصدی بسته شد. صادرات کره جنوبی نیز در سه ماهه اول سال، 24 درصد کاهش داشته است. بازارهای اروپا نیز روز گذشته تعطیل بودند.

شاخص S&P 500 روز جمعه 2.8 درصد کاهش داشت. درآمد شرکت های بزرگ در بخش فناوری بسیار ناامید کننده بود. شاخص S&P 500 در حال حاضر بیشتر از گذشته تحت تاثیر سهام شرکت های فناوری قرار دارد. تنها 5 شرکت فناوری در حال حاضر بیش از 20 درصد ترکیب آن را تشکیل می دهند.

شاخص S&P 500

با این حال بازار مبادلات آتی، برخی از معامله گران با تجربه را به سمت خود جلب کرده است. معامله گرانی که به دنبال پیش بینی و شرط بندی برای قیمت آینده بیت کوین هستند.

ویشال شاه، معامله گر ارزهای رمزنگاری و بنیانگذار صرافی مشتقات آلفا 5، می گوید:

اگر چه در بیت مکس شاهد کاهش شدید مبادلات بودیم، اما در دو روز گذشته در CME و Bakket سطح مبادلات مشتقات افزایش یافته است.

این یک موقعیت نقره ای است.

افزایش حجم در معاملات آتی بیت کوین بورس شیکاگو(CME) بیشتر بوده است. CME یک بازار قوی و مهم برای معاملات آتی، از جمله بیت کوین، برای سرمایه داران بزرگ و معامله گران با تجربه است. کارگزاری ها برای داشتن یک حساب فعال در CME باید حداقل 250 هزار دلار سپرده گذاری کنند.

به گفته هنریک کوگلبرگ، معامله گر خارج از بورس ارزهای رمزنگاری، برخی از عدم اطمینان ها در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین در هاوینگ، باعث شده تا معامله گران حرفه ای بیشتر به سمت معاملات آتی سوق پیدا کنند. وی گفت:

بیت کوین تمایل دارد در جهت خلاف آنچه تمام پیش بینی ها انتظار دارند حرکت کند. بنابراین روزهای پیروزی مورد انتظار در هاوینگ ممکن است به روزهای خونینی تبدیل شود.

وی افزود:

احساس می کنم یک یا دو نهنگ ساتوشی ها را از چنگ افرادی که منتظر استفاده از موقعیت هاوینگ هستند، خارج می کنند.

صرف نظر از حرکت های معاملاتی، استراتژی های سرمایه گذاری در هاوینگ پیش رو، که پاداش استخراج از 12.5 بیت کوین به 6.25 کاهش می یابد، بسیار زیاد خواهد بود. کنستانتین کوگان، شریک صندوق سرمایه گذاری ارزهای رمزنگاری BitBull Capital، می گوید:

فرصت های آربیتراژ بسیار زیاد خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.