در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

صرافی بیت کوین(wex.nz) در دست شبه نظامیان

0 2,438

بسته شدن راههای برداشت و دستکاری قیمتها در صرافی وکس (wex.nz) در 2 هفته اخیر باعث ضرر و زیان کاربران زیادی شده است. صرافی روسی وکس پس از بسته شدن صرافی btc-e.com جایگزین آن شد. صرافی btc-e.com یکی از قدیمی ترین صرافیهای بیت کوین بود که در اواسط سال ۲۰۱۷ توسط دولت آمریکا و اف بی ای به اتهام پولشویی دامنه آن بسته شد و سرورهای آن مصادره گردید. همزمان یکی از مدیران این صرافی با نام الکساندر وینیک در یونان بازداشت شد. پس از این اقدام مدیریت این صرافی واگذار شد و با دامنه جدید wex.nz و تحت مدیریت جدید این صرافی کار خود را ادامه داد. در دور جدید کار این صرافی با توجه به اینکه مقادیری از دارایی کاربران توسط اف بی آی  مسدود شده بود تنها چیزی کمتر از ۷۰ درصد از موجودی حساب کاربران در حساب آنها قرار گرفت و ۳۰ درصد باقیمانده به صورت توکن الکترونیک به حساب کاربران اضافه شد و مدیریت وکس تضمین کرد که از محل سود خرید و فروش در طی یکسال این توکنها را به پول  یا کوین واقعی تبدیل کند. وکس در انتهای سال ۲۰۱۷ توانست جزو ۱۰ صرافی برتر ارزهای رمزپایه قرار گیرد.

اما وکس در روزهای اخیر حال و روز خوشی ندارد. راههای برداشت پول فیات از این صرافی به طور کل بسته شده و بسیاری از کوینها مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دش و بیت کوین کش قابلیت برداشت ندارند. در حال حاضر تنها روش برداشت از این صرافی کوینهای نیم کوین، پیر کوین، نواکوین و زیکش و تدر است. قیمت این کوینها در این صرافی به بیش از 2 برابر قیمت در دیگر مارکتها افزایش یافته و هر لحظه نیز در حال افزایش است.
با توجه به این دستکاری عجیب قیمت به نظر می رسد شایعاتی که در اویل ماه میلادی جاری در مورد این صرافی منتشر شد می تواند واقعیت داشته باشد. به گفته برخی منابع روسی در اوایل ماه میلادی جاری این صرافی به شبه نظامیان اوکراینی متحد روسیه فروخته شد. در این منابع از الکساندر برودایی ملقب به ملوان و نخست وزیر خود خوانده جمهوری خلق دونتسک به عنوان خریدار نام برده شده است. قراردادی که در پمپوس کافه روسه در هتل ریتز کارلتون در 300 متری کرملین بسته شد.
برخی دیگر از منابع روسی دلیل شرایط عجیب صرافی وکس را به خاطر رای دادگاههای سنگاپور مبنی بر الزام صرافی وکس بر بازگرداندن تمامی بدهی های صرافی btc-e.com به کاربران می دانند.
همچنین در روزهای اخیر خبر استرداد ادمین دستگیر شده صرافی btc-e.com به فرانسه منتشر شد که می تواند یکی دیگر از دلایل شرایط بوجود آمده در صرافی وکس باشد. چراکه یکی از شروط واگذاری صرافی btc-e.com به مدیریت فعلی وکس، اقدام در خصوص عدم استرداد الکساندر وینیکس، مدیر دستگیر شده صرافی btc-e.com بوده است.

منبع rbc.ru zen.yandex.ru newsbtc.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.