در کوین سرا از جدیدترین و داغ ترین اخبار و مطالب دنیای ارزهای رمزپایه مطلع می شوید .

بیت کوین برای رسیدن به اوج قیمت به سی پی آی 3.3 درصد یا کمتر نیاز دارد

0 98

به گفته یک تحلیلگر رمزارز، بیت کوین ( BTC ) در ماه آینده باید شاهد کاهش نرخ تورم ایالات متحده باشد تا اینکه بتواند از بالاترین حد خود در ماه مارس عبور کند.

مارکوس تیلن، محقق ارشد 10x Research، در گزارشی در 29 مه پیش از انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده توسط اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) اظهار داشت:

اگر تورم 3.3 درصد یا کمتر باشد، روند بیت کوین باید صعودی باشد.

کاهش 0.1 درصدی نسبت به نتیجه قبلی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) است که در 15 مه به 3.4 درصد رسید. تیلن معتقد است که در این دو هفته قبل از انتشار نتایج CPI در ماه می، ورودی‌های نقدی وجوه قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) خواهد بود.

اما، اگر نتایج CPI بالاتر از میزان تولید باشد، همانطور که در اوایل سال جاری مشاهده شد، حرکت صعودی قیمت ممکن است ضعیف شود.

طی دو هفته گذشته، از 13 مه، ورودیETF بیت‌کوین که توسط داده‌های Farside ردیابی می‌شود ، روزانه مثبت بوده است و بالاترین روز از کل ورودی‌ها در 21 می با 305.7 میلیون دلار بوده است.

قیمت بیت کوین بر اساس حرکت CPI تغییر می کند. منبع: 10x Research

تیلن استدلال کرد که هیچ حرکت “تصادفی” در قیمت بیت کوین وجود ندارد. همه چیز به محرک‌های مهم برمی‌گردد که محرک اصلی آن تورم است. 

چندین مورد در طول این سال وجود داشته اند که قیمت بیت کوین به دنبال نتایج CPI بالاتر از حد انتظار کاهش یافته است.

در 10 آوریل، CPIبا 3.5% ذکر شد، که فقط 0.1% بالاتر از حد انتظار بود. تنها چند هفته بعد در 30 آوریل، قیمت بیت کوین با 6.67 درصد کاهش به 56000 دلار رسید.

تیلن اشاره کرد که وقتی ETF های بیت کوین در 11 ژانویه راه اندازی شد، علیرغم ورود 611 میلیون دلار در روز اول، بقیه ورودی های ژانویه ناامید کننده بود.

او ادعا کرد که دلیل اصلی این امر، این است که نتایج CPI “بالاتر” از حد انتظار بوده است.

تیلن نوشت:

«CPI به 3.4% رسید، بالاتر از رقم مورد انتظار 3.2% و بالاتر از 3.1% ثبت شده در ماه قبل.

وی افزود: تصادفی نیست که بیت کوین در ژانویه ضعیف و در ماه مارس قوی تر بود، اما قیمت آن برای دو ماه ثابت بود.

منبع cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.